lauantai 11. huhtikuuta 2020

Pääsiäisen lukumaraton (24 t) suoritettu!

Hyvää pääsiäisen aikaa kaikille! 

Kirjaimia-blogin LauraKatarooma kutsui maratoonaamaan pääsiäisenä 10.-13.4.2020.


Vastasin haasteeseen ja aloitin lukumaraton eilen 10.4. aamulla klo 9. Päätin jo etukäteen, että minun maratonini on 24 tunnin mittainen eli se päättyi tänä aamuna klo 9. Aamulla piti herätä jo ennen seitsemää, jotta ennätti saada vielä viimeiset sivut luetuksi. 

Eilisaamuna tein yhdeksän kilometrin kävelylenkin. Kuunneltavana oli tämä kirja: 


Melba Escobar: Kauneussalonki. Aula & Co. 2018. 5 t 56 min. Lukija Minttu Mustakallio.
Olin aloittanut tämän jo aiemmin, eli eilen sain kirjan loppuun ja aikaa siinä kului 3 tuntia 10 minuuttia.


Kirjoja luin seuraavasti:

Maire Soiluva: Ääni isovanhemmille. Aurinkokustannus. 2020.191 sivua. Luin tämän kokonaan.

Jeffrey Archer: Minkä taakseen jättää. Clifton-kronikka. Sitruuna. 2020. Luin tästä 248 sivua. 

Kokonaissaldo:
Kirjat: 439 sivua
Kuuntelu: 3 t 10 min.

Olin ihan tyytyväinen. Kiva kokemus jälleen! Kiitos LauraKataroomalle! 

Ensimmäiset kevätkukat ovat niitä parhaita! 

13 kommenttia:

  1. Hieno suoritus. Olen lukenut kauneussalongin ja tykkäsin. Kolumbia tuli tutuksi. Tämä on ainoa kirja minkä olen lukenut Kolumbiasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin kyllä tykkäsin tuosta Kauneussalongista. Luulen, että olisin enemmän tykännyt kirjaversiosta, kuunnellessa nimet tuottivat minulle hankaluuksia. Etelä-Amerikan kirjallisuus viehättää minua, siksikin valitsin tämän kirjan.

      Poista
  2. Oi kuinka ihanan siniset kevätkukat, olet saanut värin hienosti esiin! Ja onnittelut lukumaratonin suorituksesta! Mukavan monipuolista luettavaa/kuunneltavaa sinulla.

    VastaaPoista
  3. Kiitos Paula. Hienosti meni tämä lukumaraton. Archerin kirjat ovat todellisia lukuromaaneja.

    VastaaPoista
  4. Onnea hienosta lukumaratonsaavutuksesta. Itse en ole lähtenyt mukaan, vaikka äsken hieman pähkäilin, pitäisikö sittenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oli kiva kokemus. Ja tällaisena pääsiäisenä oli aikaa osallistua maratoniin.

      Poista
  5. Minulla on maraton parhaillaan käynnissä, mutta piti välillä tulla kuikuilemaan muiden etenemistä. Minäkin luin tuon Kauneussalongin ja se oli jotenkin hiukan pelottava ja surullinen lukukokemus, mutta samalla kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun Kauneussalonki on sinullekin tuttu. Minua vähän harmittaa, kun kuuntelin sen, olisin varmasti saanut enemmän irti kirjasta. Hyvää maratonia sinulle!

      Poista
  6. Tuosta Kauneussalongista kuulisin mielelläni lisää. :) Hieno maratonsuoritus sinulta! Minä olen lukenut nyt pääsiäisenä pelkkiä lehtiä. Leppoisaa pääsiäisen jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauneussalongissa yhdistyy monta asiaa, se on trilleri, mutta samalla se on hyvä kuvaus kolumbialaisen naisen elämästä ja kolumbialaisesta elämästä yleensäkin. Rahalla on ratkaiseva merkitys hyvin monessa asiassa. Hyvää pääsiäisen jatkoa sinulle!

      Poista
  7. Minä pidin Kauneussalongista, se kuvaa hyvin Latinalaisen Amerikan todellisuutta ja jännitystäkin taisi olla ihan riittävästi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä. Kiinnostavaa oli lukea kolumbialaisesta elämästä, naisen asemasta ja rahan voimasta.

      Poista
  8. Mukavaa ku osallistuit maratoniin! Sulla meni tää hyvin, ainaki jos vertaa minuun. :D

    VastaaPoista